Monday, October 7, 2013

အိုဘားမားကဲ ႏွင္႔ ျဗဟၼစိုရ္ယဥ္ေက်းမွဳ



အိုဘားမားက သူ႔ျပည္သူေတြကို က်န္းမားေရးေစာင္႔ေရွာက္မွဳဥပေဒတစ္ခုနဲ႔ စျပီးမိတ္ဆက္ေပးခဲ႔တယ္။ အဲ႔ဒါကေတာ႔ ဝင္ေငြနည္းပါးျပီး က်န္းမာေရးအာမခံမထားႏိုင္ရွာတဲ႔ ေအာက္ေျချပည္သူမ်ားအတြက္
က်န္းမာေရးေစာင္႔ေရွာက္မွဳဥပေဒတစ္ခုကုိ ၂၀၁၀ ျပည္ႏွစ္ေလာက္ကတဲက လက္မွတ္ထိုးျပဌာန္း ထားခဲ႔တယ္။ ဥပေဒပါအခ်က္မ်ားအရဆိုရင္ ဝင္ေငြနည္းပါးျပီး က်န္းမာေရးအာမခံ မထားႏိုင္တဲ႔   ျပည္သူ(သန္း ၄၀) ေလာက္ကို အစိုးရက တစ္စိတ္တပိုင္းေထာက္ပံ႔ေပးအပ္သည္႔ က်န္းမာေရး အာမခံကိုဝယ္ယူႏိုင္ကာခြဲစိတ္ကုသျခင္းလုိမ်ိဳးအကုန္အက်မ်ားႏိုင္သည္႔ က်န္းမာေရးျပသနာမ်ား ၾကံဳလာရင္ေတာင္မွ ေငြေၾကးအခက္ခဲကို အထိုက္ေလ်ာက္ခုသာခံသာ ရွိျပီး ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပ သြားလိမ္႔မယ္လုိ႔ အိုဘားမားေရာ သူ႔ ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီကပါ ယံုၾကည္ေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဒီဥပေဒကိုေတာင္ အိုဘားမားကဲလို႔ နာမည္ေပးထားတယ္။ ထားပါ တိုတုိေျပာရရင္ ရီပတ္ဘလစ္ကန္ေတြ က ဒီဥပေဒက ရွုပ္ေထြးမွဳရွိတယ္ဆိုျပီး ကန္႔ကြက္ၾကတယ္။ အစိုးရဘတ္ဂ်က္က ဒီဘ႑ာေရးနွစ္မွစျပီးစိုက္ထုတ္ရေတာ႔မယ္ဆိုေတာ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွာ သေဘာထားေတြကြဲျပီး ခုထိ အေျဖမထြက္လာေသးဘူး။အဲ႔မွာမ အျခားဘတ္ဂ်က္ကိစၥေတြမွာပါ အတည္မျဖစ္အတည္မျဖစ္နဲ႔ အစုိးရ ေအာက္တိုဘာ (၁)ရက္ေန႔ကစျပီး အစိုးရဝန္ထမ္းေတြကို လစာမေပးႏိုင္ျဖစ္လာကာ အစိုးရလုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆိုင္းမွဳေတြျဖစ္လာေတာ႔တယ္။

ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက    အေမရိကျပည္သူေတြနဲ႔ အေမရိကန္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြရဲ႕ တုန္႔ျပန္မွဳပါ။
စားေသာက္ ဆိုင္အမ်ားစုက အစိုးရဝန္ထမ္းကဒ္ျပားျပႏိုင္ခဲ႔မယ္ဆိုရင္ ေန႔လည္စာ အခမဲ႔ေကြ်းမယ္
ဆိုျပီး ကူညီေပးတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကလည္း အရစ္က်ဝယ္ယူထားတဲ႔ အစိုးရဝန္
ထမ္းမ်ားကို အေၾကြးဆက္လက္ေတာင္းဆိုျခင္းမျပဳပါဆိုျပီး ေၾကျငာေပးတယ္။ ဘယ္သူမွ အတင္း
အၾကပ္ဖိအားေပးေစခိုင္းျခင္း  မရွိပဲ ျဗဟၼစိုရ္တရားသက္သက္နဲ႔ ကူညီေျဖရွင္းေပးၾကတာပါ။
ႏိုင္ငံရဲ႔ အၾကပ္အတည္းကို ႏိုင္ငံသားတစ္ဦးျခင္းစီက တတ္ႏိုင္သမွ် နည္းလမ္းမ်ားနဲ႔ ေျဖရွင္းၾက
ရာမွာ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးစဥ္းစားမိလာတယ္။ ကိုယ္႔စီမွာေကာ ဒါမ်ိဳးအျဖစ္အပ်က္ၾကံဳလာခဲ႔
ရင္ ဒီလို ျဗဟၼစိုရ္တရားထားႏိုင္ပါဦးမလား။အစိုးရဝန္ထမ္းဆိုရင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥ
ေတြနဲ႔ ယွဥ္တြဲျမင္ေနေသးတဲ႔ အတြက္ ၾကည္ျဖဴႏိုင္ပါ႔မလား။ အေခ်ာင္ရလို႔ျဖစ္ေစ၊ အမွန္တကယ္
မရွိႏြမ္းပါးရွာလုိ႔ျဖစ္ေစ အလွဴခံေတာင္းရမ္းစားေသာက္ေနရရွာတဲ႔ သက္ၾကီးပိုင္းမ်ား၊ သားသည္အေမမ်ားကိုေတာင္မွ ကန္ေတာ႔ပါေသးရဲ႔လို႔ လြယ္လြယ္ ေျပာထြက္ေနတဲ႔ ေခတ္ၾကီးမွာ ဒါမ်ိဳး ကိုယ္ခ်င္းစာတရားကေရာ ဘယ္ေလာက္ဖြံ႔ျဖိဳးႏိုင္မလဲ။ ကိုယ္႔ဘုိ႔ တစ္ဘို႔တည္းသာၾကည္႔ျပီး တိုင္းျပည္အတြက္ မလြဲမေသြ ေပးအပ္ရမယ္႔ အခြန္ေတာင္မွ အေပ်ာက္႐ိုက္၊ ေပါင္း႐ိုက္ ေနတဲ႔ ခ႐ိုနီေခတ္သူေဌးေတြမွာလဲ ဒီမ်ိဳးၾကံဳလာရင္ ဒီလိုမ်ိဳး စိတ္ထားႏိုင္မယ္႔ ျဗဟၼစိုရ္ တရား   ေရြးေစ႔ေလာက္ေတာင္မွ ရွိပါ႔မလား။

ကမာၻမွာ ျဗဟၼစိုရ္တရားအထြန္းကားဆံုးႏိုင္ငံလုိ႔ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ဂုဏ္ယူဝံ႔ၾကြားခဲ႔လာေလသမွ်
ခုေခတ္၊ခုစနစ္မွာ ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလျပီလား။ ၾကာခဲ႔ပါျပီ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ငါးႏွစ္ေလာက္က
အေတြးအျမင္နဲ႔ လူငယ္ေတြအတြက္ပဲ အေရးမ်ားတဲ႔ စာေရးဆရာကိုတာေရးသားေသာ အျခား
တဖက္မွ ဆင္ျခင္ရန္အေၾကာင္းမ်ားဆိုတဲ႔ စာအုပ္ထဲက အျဖစ္အပ်က္ေလးကို ခုထိမွတ္မိေနခဲ႔
တယ္။ပရပာိတစာသင္နည္းတဲ႔ ......

အေမရိကန္ မက္ဆာခ်ဴးဆက္က K-8 ေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းမွာ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ ပရိုဂ်က္
(CommunityServiceProject)တစ္ခုရွိသတဲ႔။ေဆာင္းဦးေပါက္မွာငါးတန္းနဲ႔ေျခာက္တန္းကေလးေတြ
က သိုးေမြးဦးထုပ္ေလးေတြလုပ္ျပီးအေႏြးထည္လိုေနတဲ႔ရပ္ကြက္ထဲက ကေလးေတြကိုေဝတဲ႔ ပရိုဂ်က္ေပါ႔၊ပရိုဂ်က္ကအလြန္ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ေက်ာင္းသားေလးေတြနည္းနည္းစက္ခ်ဳပ္တတ္သြားတယ္။ပိုအေရးၾကီးတာကတျခားကေလးေတြမွာလိုအပ္ေနတာကိုထိထိေရာက္ေရာက္နဲ႔လက္ေတြ႕လုပ္ေပးလိုက္ရတာပါ။စာနယ္ဇင္းေတြကလည္း ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕အလွဴကိုေရးၾကတယ္။ဒါေပမယ္႔ ပရိုဂ်က္အျပီး ဆရာတစ္ေယာက္နဲ႔ေဆြးေႏြးတဲ႔အခါမွာ တစ္ခုခုေခ်ာ္ေနေသးသတဲ႔ ။ေက်ာင္းသား တခ်ိဳ႕ကတကယ္႔အသိေလးကို "မရ"လိုက္ၾကဘူး။ဆရာေတြခိုင္းလို႔သာလုပ္လိုက္သာ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ က လိုအပ္ေနတာေလးတစ္ခုကိုကူညီရတာလို႔မခံစားရဘူး၊ဒီပရိုဂ်က္ေနာက္ကြယ္က "အေၾကာင္း" ကိုနားမလည္ၾကေသးဘူးတဲ႔။ နယူးအဂၤလန္ေဆာင္းဥတုအတြက္ အေႏြးထည္မတတ္နိုင္တဲ႔ မိသားစုေတြရွိပါလားလို႔သိေစျမင္ေစခ်င္တာကိုေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕မသိလိုက္ဘူး။ျပီးေတာ႔ ဒီပရိုဂ်က္ ကလည္း သူတို႔ေက်ာင္းသင္ခန္းစာနဲ႔လည္းဘာမွမပတ္သက္ဘူး။

တကယ္ေတာ႔ပရပာိတအလုပ္နဲ႔ ပရပာိတစာသင္နည္းကအဲေနရာမွာကြာတာပါ။ပရပာိတ စာသင္နည္း က ပရပာိတအလုပ္နဲ႔ ေက်ာင္းသင္တန္းေပါင္းစပ္ေပးရမွာပါ။ေက်ာင္းသားေတြ ကိုတက္တက္ၾကြၾကြ သင္ယူေနသူေတြျဖစ္လာေစလ်က္တစ္ျပိဳင္နက္မွာျပည္သူ႕နီတိကိုလည္းသင္ၾကားေပးတာ ကို ပရပာိတစာသင္နည္းလို႔ေခၚပါတယ္။ဒီနည္းမွာ "အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ျခင္းနဲ႔ သင္ယူျခင္း" ရည္ရြယ္ ခ်က္ နွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။အဲ ရည္ရြယ္ခ်က္နွစ္မ်ိဳးေပါက္ေျမာက္ရဲ႕လားလို႔ၾကည္႔ရမွာပါ။

ဒီလိုသင္နည္းပာာ အရင္ကလည္းရွိပါတယ္။သို႔ေသာ္ တစ္ေနရာစီျပန္႔ေနလို႔ပါ။ယခုေတာ႔ ၁၉၉၀ ခုနွစ္ကတည္းက အေမရိကန္မွာဖယ္ဒရယ္အစိုးရကေကာ္မရွင္တစ္ခုဖြဲ႕ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးေဆာင္ေကာ္ပိုေရးရွင္း(Corporation for National Service) ဖြဲ႔ျပီးပရပာိတစာသင္နည္းက ပရိုဂ်က္ေတြကိုအေထာက္အပံ႔ေပးပါတယ္။၂၀၀၁ မွာျပည္နယ္ ၆ ခု၊ေနာက္ထပ္ျပီးေတာ႔ ျပည္နယ္ ၇ ခုကေက်ာင္းေတြမွာ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေဆာင္စာသင္နည္း ကိုထည္႔ပါတယ္။ ကဲေလာ႔ေဖာင္ေဒးရွင္းလို ျပင္ပအဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း ရန္ပံုေငြထည႔္ဝင္ၾက
ပါတယ္။အစိုးရေက်ာင္းေတြရဲ႕ ၃၂ ရာနဳန္းကပရပာိတစာသင္နည္းကို လုပ္ေဆာင္ေနၾက တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ဒီနည္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြပာာအလုပ္လုပ္ရတယ္။ရပ္ကြက္ကစားကြင္းကိုသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနတာျဖစ္ေစ၊ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြေစာင္႔ေရွာက္ထားတဲ႔မိဘမဲ႔ကေလးစာသင္ေက်ာင္းမွာစာသြားျပသည္ျဖစ္ေစ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္လုပ္ကိုင္တာကိုေတာငး္ဆိုတဲ႔နည္းျဖစ္ပါတယ္။မလွဳပ္မယွက္ခံစားရံု သက္သက္ စာသင္သား(Passive Learners) ေတြမပာုတ္ေတာ႔ဘဲ၊ျပင္ပကမာၻၾကီး ရဲ႕ျပႆနာေတြ ကုိေတြ႔ၾကံဳေျဖရွင္းတဲ႔အေတြ႕အၾကံဳယူသူေတြြျဖစ္သြားတာေပါ႔။ကေလးေတြ ကို သစ္ပင္ေလးေတြ စိုက္ခိုင္းတဲ႔ ပရိုဂ်က္ဆိုပါစို႔။မ်ိဳးေစ႔ အေၾကာင္း၊ေျမၾသဇာအေၾကာင္း၊ေျမ၊ ေရ ၊ေန အေၾကာင္းစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရမယ္ေရေလာင္း၊ေပါင္းသင္ရမယ္။သိပၸံအေၾကာင္းနဲ႔ ေဘာဂေဗဒကိုမိတ္ဆက္ေပးလို႔ရတယ္။ေရရွည္လုပ္ရတာ စိတ္ရွည္ရတာကသိလာဖို႔မ်ားတယ္။ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔သူတို႔ပာာလူ႕အသိုင္းအဝန္းရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုပဲလို႔သိလာတယ္။ေက်ာင္းသားေတြက"လူအသိုင္းအဝန္း (community)ဆိုတာ ဘာလဲ"ကိုသေဘာေပါက္လာတယ္။ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕လူ႕အသိုက္အဝန္းက ၂ မ်ိဳးရွိလာတယ္။တစ္ခုကေက်ာင္းစာသင္ခန္း၊ေနာက္တစ္ခုကသူတို႔အက်ိဳးေဆာင္ေပးတဲ႔ရပ္ကြက္။ဆရာေတြ၊ေက်ာင္းသားေတြအခ်င္းခ်င္း၊ရပ္ကြက္ေနျပည္သူေတြနဲ႔ အတူတူလုပ္ရင္းကအစုအသင္းစိတ္ဓါတ္ရွိ လာတာေပါ႔။

မည္သည္႔ပညာေရးရာေဆာင္ရြက္သူမဆို"ကေလးေတြပာာလည္းအေကာင္းအမြန္ေတြလုပ္ခ်င္တဲ႔ ဆႏၵရွိၾကတယ္။အခြင္႔အလမ္းေတြရွိရင္လုပ္ၾကမွာပဲ"လို႔သေဘာတူညီၾကတယ္။ အက်ိဳးေဆာင္ စာသင္ နည္းေတြပာာအဲဒီအခြင္႔အလမ္းကိုေပးအပ္ပါတယ္။ကေလးသူငယ္ေတြမွာလူမွဳေရးစိတ္ဓါတ္ ထြန္းကားေအာင္လုပ္ေပးတာ။လွဳမွဳက်င္႔ဝတ္(Socialrespons-ibility)ကိုပ်ိဳးေထာင္ေပးတာပါ။ အိုင္အိုဝါ၊ စင္စီနတီျမိဳ႕မွာ ပထမတန္းကေလးေတြပာာ အယ္လ္ဇိုင္းမားေရာဂါယူနစ္ကို သြားျပီးလည္ၾက တယ္။ ကေလးေတြသာမက မိဘေတြပါ (ပရိုဂ်က္ျပီးေသာ္လည္း)ေရာဂါသည္ လူအိုၾကီးေတြ ထံအလည္အပတ္ဆက္လုပ္ၾကသတဲ႔။ မက္ဆာခ်ဴးဆက္၊ပာဒ္ဆန္ျမိဳ႕ကေလးတန္းေက်ာင္းသားေတြ ပာာအနားကစိမ္႔ေျမေတာကေလးကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ ေလ႔လာၾကသတဲ႔။တခ်ိဳ႕ကေလးေတြပာာ    ပတ္ဝန္း က်င္ ထိန္းသိမ္းေရးမွာစိတ္ဝင္စားတဲ႔ကေလးေတြျဖစ္သြားတယ္။ပာာဝိုင္ယီမွာေတာ႔ ကြ်န္းေပၚက မီးေတာင္ေတြ ကိုေလ႔လာ ၾကတယ္။တစ္ကယ္ေတာ႔ မီးေတာင္ျဖစ္ေစ၊စိမ္႔အိုင္ျဖစ္ေစ အတူတူပါပဲ။
လူငယ္ေတြကိုစိတ္ဝင္စားစရာတစ္ခုခု နိုးဆြတဲ႔အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ ရွိမွာေပါ႔။

ဒီစာအုပ္ေလးထဲမွာ ပါတဲ႔ ကေလးေတြက ခု လူၾကီးေတြျဖစ္လာၾကပါျပီ။ သူ႔ႏိုင္ငံ သူ႔အစိုးရအၾကပ္တည္းျဖစ္ေန ၾကခ်ိန္မွာ ခုဆို ႏိုင္ရာတာဝန္ကို ျဗဟၼစိုရ္စိတ္ထား အျပည္႔နဲ႔ ဝင္ေရာက္ကူညီေနၾကပါျပီ။ နည္းနည္းေနာေနာ ရက္ေရာမွဳမ်ိဳးမဟုတ္ တဲ႔  ေန႔လည္စာ အခမဲ႔ေကြ်းမယ္႔အစီစဥ္မွာဝန္ထမ္းကဒ္အတုနဲ႔ ဝင္စားမယ္႔ လူေတြမရွိေလာက္ဘူးလို႔ ကို ျပည္သူ အခ်င္းခ်င္း ယံုၾကည္မွဳရွိၾကပါတယ္။ အေခ်ာင္သမားစိတ္ဓါတ္ေတြကလည္း သူတုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ မရွိသေလာက္ ရွားေနပံုပါပဲ။

အားက်အတုယူစရာ ႏိုင္ငံၾကီးသားစိတ္ဓါတ္နဲ႔ ျဗဟၼစိုရ္ႏွလံုးသားစိတ္ထားေလးေတြရဲ႔အေျခခံ ေရေသာက္ျမစ္ကေတာ႔ စာသင္ေက်ာင္းပါပဲ။ကေလးဘဝ မွာ ႐ိုက္သြင္းခံရတဲ႔ အသိမဟုတ္ပဲ၊ ႏွလံုးသားနဲ႔ ခံစားရတဲ႔ အသိေတြ ၾကီးထြားရွင္သန္လာမွဳေၾကာင္႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေတြ အျပည္႔ရွိတဲ႔ လူ႔အသိုင္းဝိုင္း ကို   ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ႔ျခင္း လည္းျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔ အေရးၾကီးဆံုးဆိုတဲ႔ တိုင္ျပည္တစ္ခုအတြက္ ပညာေရးက မိမိိကိုယ္တင္မက တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမွဳဝန္းက်င္တစ္ခုလံုးကို အက်ိဳးသက္ေရာက္ မွဳရွိ တယ္ဆိုတာ သတိျပဳသင္႔ေနၾကပါျပီ။ပ်က္ျပားေနျပီျဖစ္တဲ႔ ျမန္မာ႔စိတ္ဓါတ္ကို ကေလးငယ္ေလးေတြ ကေနမွစတင္ျပီး ျပန္လည္ေဖာ္ေဆာင္ၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္းႏိုးေဆာ္ရင္း အိုဘားမား
ကဲ ႏွင္႔ ျဗဟၼစိုရ္ႏွလံုးသား ကို ယွဥ္တြဲ ေတြးေခၚႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါေၾကာင္း..............

မိုးေဝေသာ္

No comments:

Post a Comment